איך לכתוב סקריפט מכירות אפקטיבי?

כדי להצליח במכירות צריך תכנון אפקטיבי של תהליך המכירה ואת זה יעשה עבורך בצורה מעולה סקריפט מכירות. איך כותבים סקריפט מכירות אפקטיבי ועל מה חשוב לשים דגש כשכותבים סקריפט כזה?

מטרת סקריפט מכירות היא להביא את הצרכן למצב שבו הוא ירכוש את המוצר שלך. הצלחת להגדיל את כמות המכירות? סימן שהסקריפט עובד. סקריפט טוב מספק בעסק שני צרכים עיקריים:

1. שליטה על תהליך המכירה

2.אפשרות לנתח את תהליכי המכירה ולמצוא פתרונות מושכלים להתנגדויות שעלולות לעלות בתהליך המכירה.

בעצם, עבודה עם סקריפט מאפשרת להתחקות אחר תהליך המכירה מהרגע שבו הלקוח נכנס לחנות ועד לרגע שבו הוא יצא ממנה, עם פריטים שרכש או בלי. במקרה שהלקוח נטש את עגלת הקניות באמצע תהליך הרכישה, הסקריפט יאפשר לגלות את הסיבות לכך. כשתהליך המכירה הינו מובנה, ניתן להבין באיזה שלב הופסקה העסקה ולהתאים פתרון חכם כדי למנוע אובדן מכירות בעתיד.

לתכנן, להתייעל, למכור

אם חשוב לך ללמוד ולהתייעל כדי להגדיל את כמות המכירות בעסק, יש לתכנן את תהליך המכירה בקפידה ולשמור על עבודה עקבית ורציפה שתיבחן אם התהליך אפקטיבי או לא. להלן הדגשים שיש לתת להם תשומת לב מיוחדת:

1. מעל הכל, חשוב להבטיח את איכות המוצר או את טיב השירות המסופק על ידך.
2. סיכום על מדיניות החזרות ברורה שתוצג באתר.

3. יצירת אסטרטגיה לשימור לקוחות – הטבות דיגיטליות , מועדון לקוחות, קופוני הטבה לקניה חוזרת ועוד. עם NopCommerce ניתן לעשות את כל אלה בקלי קלות ישירות מתוך המערכת.

4. תחזוקת פלטפורמות לניהול קשר שוטף עם הלקוח גם לאחר ביצוע העסקה – לצורך כך יש לנהל רשימת דיוור ולשמור על קשר עם לקוחות ומבקרים באתר בערוצי המדיה החברתית, דף אוהדים בפייסבוק, ערוץ יוטיוב או טוויטר. הכפתורים החברתיים של NopCommerce יסייעו בכך ללא שום בעיה.

5. מתן מידע מפורט אודות המוצר או השירות כדי להגדיל את אחוז ההמרות באתר. יש לשים לב כי המידע על המוצר אמור לשקף את הערך המוסף והתועלת שבשירות ולתת לגביו מפרט מלא ומהימן ככל הניתן.

6. כתיבת תסריט שיחה מובנה להתמודדות עם התנגדויות של לקוחות עבור נציגי שירות ותמיכה טכנית.

7. מתן הצעות ואלטרנטיבות למוצרים נוספים שיכולים לעניין את הצרכן במהלך תהליך הרכישה או בסיומו, רגע לפני שנוטש את האתר.

8. ציון ושיקוף מדיניות התשלומים למניעת פניות חוזרות לשירות וחוסר שביעות רצון של הלקוח.

9. מתן האפשרות ללקוח לעדכן באתר ביקורת ולשתף את המוצר וההמלצה לגביו ברשתות החברתיות. אפשרות זו קיימת וניתנת ליישום במערכת ה- NopCommerce.

הגדלת מחזור מכירות – תכנון, ביצוע, מעקב

ישנן מגוון דרכים באמצעותן ניתן להגדיל את מחזור המכירות ע"י תכנון נכון של תהליך המכירה, ביצוע פעולות מכירה אפקטיביות ומעקב אחר ביצועים. להן כמה מהדרכים:

1. שיפור איכות המכירה

2. הגדלת רווחים מכל לקוח

3. שימור לקוחות והפיכת לקוחות מזדמנים לקבועים

4. יצירת מעגל ממליצים

5. מניעה מראש של התנגדויות
6. קביעת תמחור הוגן ביחס למתחרים בשוק הנקבע על סמך סקר שוק.
7. יצירת חבילות שירותים וסטים של מוצרים להגדלת מכירות
8. יצירת תסריטי שיחה שמניעים לרכישה
9. יצירת מבצעים והנחות
10. מתן יחס אישי ללקוחות

רשימת הפעולות הינה ארוכה, אך יישומה יסייע לך לנהל את מערך המכירה ביעילות, יגדיל את מחזור המכירות בעסק ויצור שיטת עבודה נכונה שתהווה את התשתית לפיתוח העסק בהמשך הדרך.

כתוב תגובה