כיצד לנהל נכון תכנית לתגמול לקוחות בחנות אינטרנט?

תכנית תגמול לקוחות זו אחת הדרכים האפקטיביות לשימור וטיפוח לקוחות ויצירת נאמנות ארוכת טווח. התגמול מדרבן לחזור ולרכוש ממך שוב ושוב ובכך מאפשר לך לחסוך בהוצאות פרסום ושיווק. עסקים רבים הבינו מזמן עד כמה חשוב להכיר בערכו האמתי של הלקוח ולתגמל אותו מעת לעת על הרכישות שמבצע, ומזה שנים מיישמים בהצלחה מגוון תכניות תגמול גם בתחום המסחר האלקטרוני.  

הנתונים באינפוגרפיקה של  "זנדקס", מראים כי להביא לקוח חדש לעסק עולה יותר יקר מאשר להפוך לקוח קיים ללקוח חוזר. עוד מידע מעניין העולה מהנתונים הוא ש- 34% מהנשאלים מאמינים, כי שירות לקוחות מעולה הוא המפתח ליצירת נאמנות בקרב לקוחות.

לקריאת ממצאי הסקר המלאים לחץ על הקישור הבא: https://econsultancy.com/blog/10908-infographic-what-makes-customers-stay-loyal

תכנית תגמול לקוחות זו דרך מצוינת לייצר מערכת יחסים עם הצרכנים משום שהיא משקפת את ההערכה שלך כלפי לקוחותיך וכלפי בחירתם בך. כך הלקוח הופך לסוג של שותף פעיל בהצלחת העסק שלך, מה שמדרבן אותו לרכוש ממך שוב ושוב. ניתן לתגמל לקוחות במגוון דרכים. אם יש לך חנות באינטרנט המבוססת NopCommerce תוכל ליישם כמה מהן בקלות רבה:

הצע שליחות ללא עלות

עלות שליחות הוא מרכיב מאוד חשוב בביצוע הזמנת און ליין. בסקר שהתפרסם באתר Business Insider 60% מהנשאלים ענו, כי שליחות זהו קריטריון מאוד חשוב בקבלת ההחלטה בנוגע לרכישה.

כספק אתה יכול לתגמל את הלקוחות שלך בשליחות חינם ובכך לשמח אותם. אם קשה לך להציע שליחות חינם בכל רכישה, אתה יכול להציע לקבל מתנה ברכישה בסכום מסוים או לגבות מחיר אחיד לכל סוגי השליחויות. מערכת הנופקומרס מאפשרת לך שליטה נוחה ואפקטיבית בעלויות השליחויות וכן איפוס העלות לטובת תגמול הלקוחות.

 

צבירת נקודות/כוכבים במסגרת מועדון לקוחות

תכנית צבירת נקודות זו דרך מעולה לתגמל את הלקוחות שלך בגין רכישות שביצעו באתר. אבל לא חייבים לתגמל רק על רכישות. ניתן להעניק נקודות זכות בכל פעולה שמבצע הגולש באתר שלך. למשל, קבלת נקודות בונוס בעת רישום לאתר, בעת סיקור מוצר, תיעוד חווית הרכישה בחנות או דיווח על הגעת המוצר ליעדו. את כל אלה ניתן ליישם בקלות רבה בחנויות אינטרנט מבוססות NopCommerce.

סקרים ושאלוני דעת קהל

לבקש מהלקוח שלך חוות דעת אודות תמהיל המוצרים, חווית השירות או תהליך הקניה באתר שלך פירושו להודות בכך שאכפת לך מה הוא חושב. סקרים ושאלוני דעת קהל מאפשרים בראש ובראשונה לשקף כלפי הלקוחות שלנו אכפתיות מעבר לעובדה שניתן ללמוד מהם רבות אודות כל דבר חשוב ולהשתפר. הם מאפשרים ליצור שיח עם הגולשים ולבנות עמם יחסים המובילים לנאמנות ארוכת טווח. כדי ליצור את השיח הזה מאפשרת פלטפורמת הנופקומרס להטמיע בתוך חנות האון ליין בלוג עם תגובת. כמו כן ניתן לדרג כל מוצר בחנות בכוכבים, לשתף לחברים ברשתות החברתיות ולהשאיר חוות דעת.

 

פעילויות אינטראקטיבית

מעת לעת מומלץ ליזום בערוצי המדיה החברתית או בחנות עצמה פעילויות נושאות פרסים. תמיד ניתן לעדכן בהידר של החנות מבצע במסגרתו אחד הרוכשים זוכה בפרס או מקבל משלוח חינם.

עוד דרכים מצוינות לתגמל את הלקוחות שלך ולהראות להם עד כמה הם חשובים לך:

  •          ציטוט המלצות וחוות דעת גולשים
  •          מתנה בכל קניה מעל סכום מסוים
  •          מענה מהיר לכל פנית לקוח בחנות
  •          הקצאת נציג שירות אישי לקבוצות של לקוחות ייעודיים

פלטפורמת הנופקומרס מצטיינת ביצירת מערכת יחסים ארוכת טווח עם הלקוח שלך. אתה יכול להתקין בחנות בלוג, כפתורי מדיה חברתית, להציג חוות דעת וסיקורי מוצר ובכך להשמיע את קולות הגולשים בתוך חנות האינטרנט שלך. כמו כן תוכל להציע על גבי הפלטפורמה תכנית מצוינת לניהול מועדון לקוחות המעניק על כל דולר נקודה לצבירה.

כתוב תגובה