7 דרכים להבטיח שיקראו את הודעות הדואר האלקטרוני שלך

עייף מלשלוח דוא"ל ולא לקבל תשובה? בוא לגלות 7 טיפים שימושיים שיעזרו לך לוודא שהודעות הדואר האלקטרוני שלך אכן ייקראו .

ניסוח שורת נושא – זכור, רק 20%- 40% מסך הודעות הדואר ששלחת ייפתחו. כדי להגדיל את כמות ההודעות שאכן ייקראו, יש לנסח שורת נושא קליטה, קצרה ואינפורמטיבית. כך למשל, ניתן לשלב בתוכן שורת הנושא מידע משכנע ("העתיד של הודעות הדואר האלקטרוני") או סוג של רמז ומסתורין ("שאלה מוזרה"). כמו כן מומלץ להשתמש בפניה אישית בנושא ההודעה ("מירי כהן המליצה לי לפנות אליך").

הטון שלך – אם חשוב לך שאנשים באמת יתייחסו למה שיש לך לומר, הראה לנמענים שלך שאכפת לך מתגובתם. הצג את עצמך כאדם שקל ונעים להתחבר אליו ואל תשתמש בשפה מרוחקת וקרה.

התוכן – זכור כי הנמענים שלך הם אנשים עסוקים ועמוסים בעשרות משימות מדיי יום. אם ברצונך לגרום להם לקרוא את תוכן הודעתך, נסח אותה באופן כזה שידגיש בברור את מטרת פנייתך ושקף את התועלת מעצם קריאת המייל וההתייחסות אליו.
התחימה שלך - סיים כל הודעת דואר בקריאה לפעולה. אל תהיה מנומס מדיי או תבקש רשות ליצור קשר, אלא היעזר בניסוחים כמו "לקבלת מידע נוסף השאר פרטים / התקשר" .
העיתוי – המטרה שלך היא להגיע למייל של הנמען ביום ובשעה בהם הוא הכי פחות עסוק. כך למשל, לא מומלץ לשלוח דואר אלקטרוני לחו"ל ביום שני בבוקר או ביום א' בבוקר כשמדובר על נמענים בארץ. מחקרים מראים כי הכי מומלץ לשלוח הודעות דואר אלקטרוני באמצע השבוע בשעות היום.

התמונה שלך - רושם ראשוני הוא תמיד חדש במפגש פנים מול פנים אך גם במפגש מקוון. כל הנמענים שופטים אותך עפ"י טון ההתנסחות ותוכן ההודעה, לכן וודא שאתה רהוט, מובן ומתנסח באופן מקצועי , ברור וקריא. התרחק מהודעות שנשמעות כמו גימיק שיווקי או פרסומת ואל תהסס להדגיש נקודות חשובות באמצעות מספור או נקודות.

שיעורי בית – שלח לעצמך הודעת דואר מכירתית ושים את עצמך במקומו של הנמען. כעת תחשוב, האם היית פותח דוא"ל זה? האם היית קורא את תוכן ההודעה ומשיב לה?

יתכן ולאחר קריאת מאמר זה תרגיש, כי כל הטיפים פשוטים ומוכרים לך. ועם זאת, מומלץ כי תקדיש מעט מזמנך כדי לעיין בהודעות ששלחת ותבחן אותן מנקודת מבט ביקורתית, על מנת לוודא כי כל 7 הטיפים מיושמים בהן כהלכה.

 

כתוב תגובה